ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK.
Szolgáltató adatai:
Utazómagyar.hu Kft.
Cím: 4032 Debrecen Károli Gáspár utca 33.
Adószám: 32648847-1-09
Cégjegyzékszám: 09-09-036381
Email: [email protected]
Hatályos: 2024.12.05.
Az alábbiakban megfogalmazott általános szerződési feltételek (ÁSZF) irányadóak az utazomagyar.hu weboldalon vásárlást kezdeményező, illetve végrehajtó felhasználó, (továbbiakban "felhasználó") és az utazomagyar.hu weboldalt üzemeltető, a Utazómagyar.hu Kft. (a továbbiakban "szolgáltató") között. A "felhasználó" és a "szolgáltató" együttes megnevezése "felek". Az itt nem szabályozott kérdésekben a szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, továbbá a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések az irányadóak. Az Általános Szerződési Feltételek célja a szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő felhasználó között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza.
A weboldal ( www.utazomagyar.hu ) használatával és megrendelése elküldésével Ön, a Felhasználó kijelenti, hogy teljes terjedelmében elolvasta és elfogadta az oldal által kínált Szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, az adatkezelési információkat és ezen dokumentumok minden pontjával egyetért.
A weboldal ( www.utazomagyar.hu ) fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Fogalmak
Felhasználó: Minden olyan nagykorú természetes vagy jogi személy, valamint jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy egyéb szervezet, aki a weboldal szolgáltatásait igénybe veszi és vásárlást kezdeményez, hajt végre, elfogadva jelen Általános Szerződési Feltételeket, valamint az adatvédelemben foglaltakat.
Szolgáltató: Aki az utazomagyar.hu weboldal használatának lehetőségét beleértve annak összes szolgáltatását, funkcióját rendelkezésre bocsájtja.
A szolgáltatás tárgya
Az Utazómagyar.hu Kft. a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által megbízott szolgáltató. A szolgáltatás az NMFSZ által értékesített, központosított mobil értékesítésű szolgáltatásokon alapul. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött egyedi szerződés alapján az Utazómagyar.hu Kft. jogosult az autópályamatrica-szolgáltatás értékesítésére. Az utazomagyar.hu weboldalon a Magyarország területén érvényes úthasználati jogosultságot (autópálya matrica, e-matrica) lehet vásárolni.
A szerződés tartalma, létrejötte.
A szolgáltató biztosítja az utazomagyar.hu weboldal összes szolgáltatásának és funkciójának használati lehetőségét a felhasználó részére. Az elektronikus úton történő szerződéskötés szabályai szerint a felek között a szerződés a szolgáltatás igénybevételével jön létre. Az igénybe vett szolgáltatás írásba foglalt szerződéskötésnek minősül, amit a szolgáltató weboldalán rögzít. A felhasználó vásárlásáról megrendelésekor megadott e-mail címére visszaigazoló bizonylatot kap, amely igazolja a vásárlás tényét, időpontját és a vásárlás tárgyát. A szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli azért, ha a felhasználó által megadott adatok hibásak, valótlanok vagy hiányosak. A felhasználó felelősséget vállal azért, hogy bármely adat, melyet a vásárlás során megad, pontos, valós az igazságnak megfelel.
A megrendelés folyamata.
Az utazomagyar.hu weboldalon történő vásárlás regisztráció nélkül történik. A felhasználó a szükséges adatok kiválasztása, a jármű kategória és az e-matrica típusa, illetve a jármű felségjele kiválasztása után a jármű rendszámát adja meg. A tévesztések elkerülése végett a rendszámot kétszer kell megadnia. A felhasználó megadja a megvásárolni kívánt e-matrica érvényességének kezdeti dátumát, illetve a rendeléshez szükséges email címét megadja, ez után ellenőrzi a rendelési adatokat, majd az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztatókban foglaltak elfogadása után „Tovább a fizetéshez” gombra kattint. Ezáltal a felhasználót a Stripe partnerünk biztonságos fizető oldalára irányítjuk. Amennyiben Áfás számlára van szükséges, úgy a a vásárlási folyamatban az "ÁFÁ-s számlát kérek" -et szükséges kiválasztani/kipipálni. A Vásárló kötelessége megadni a számla hatályos jogszabályok szerinti kibocsátásához szükséges összes adatot és információt. Amennyiben a Felhasználó nem kér számlát a fizetési folyamat során, azt a későbbiekben nem áll módunkban pótolni.
A felhasználó a Stripe biztonságos felületén megadja a bankkártyája adatait, majd végrehajtja a fizetést. Ezt követően visszairányítja a felhasználót az utazomagyar.hu weboldalára. A sikeres fizetést követően a szolgáltató a megjelenő oldalon bemutatja a vásárlás részleteit, adatait a sikeres matricavásárlást igazoló matrica sorszámával együtt, illetve visszaigazoló e-mailt is küld a felhasználó által megadott e-mail címre, amely szintén tartalmazza a vásárlás adatait, a matrica sorszámát és a tranzakció azonosítót. A felhasználó a sikeres fizetés megtörténtéről a Stripe részéről is kap egy visszaigazoló e-mailt a fizetés megtörténtéről. Az Utazómagyar.hu Kft. semmilyen kártyaadatot nem lát és nem kezel. A visszaigazoló bizonylatot javasolt az érvényesség utolsó napjától számított 2 évig megőrizni, a felhasználó szükség esetén ezzel tudja igazolni a jogosultságát az autópálya használatára. A visszaigazoló bizonylatot ki is nyomtathatja, de elektronikusan is elegendő megőriznie.
Díjak
Kategória | Napi (1 napos) | Heti (10 napos) | Havi | Éves | Vármegyei éves |
---|---|---|---|---|---|
D1M | 2 660 Ft | 3 310 Ft | 5 360 Ft | 59 210 Ft | 6 890 Ft |
D1 | 5 320 Ft | 6 620 Ft | 10 710 Ft | 59 210 Ft | 6 890 Ft |
D2 | 7 560 Ft | 9 630 Ft | 15 170 Ft | 84 040 Ft | 13 780 Ft |
U | 5 320 Ft | 6 620 Ft | 10 710 Ft | 59 210 Ft | 6 890 Ft |
Érvényességi idő
Az autópálya-matrica vásárlást mindig a díjköteles útszakaszra való felhajtás előtt kell megvásárolni. Ez különösen fontos, hiszen a szabályszegés pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után. Azonban könnyítés, hogy jóhiszemű tévedés esetén a felhajtástól számított 60 perc áll rendelkezésre az e-matrica megvásárlására, lehetőséget ad arra, hogy az úthasználók korrigálják mulasztásukat. Autópálya matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem kapja meg email címére bizonylatát, vagy nem jelenik meg böngészőjében a sikeres vásárlás visszajelzése -különös tekintettel a matrica azonosítója-, úgy kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon. Ha bizonylat nélkül hajt fel a díjköteles autópályára, az ebből eredő esetleges következmények a vásárlót terhelik, cégünk semmiféle felelősséget nem vállal! A megyei matrica kivételével az autópálya matricák időalapúak, azaz az érvényességi időn belül az egész ország díjköteles úthálózata használható velük. A megyei matrica területi alapú is, így annak érvényességi idején belül csak az adott megye úthálózata vehető igénybe.
10 napos (heti) matrica: Érvényes a vásárló által kiválasztott kezdőnapra és további 9 naptári napra, azaz összesen 10 egymást követő naptári napra, a 10. nap 24. órájáig.
Havi matrica: Érvényes a vásárló által kiválasztott kezdő naptól a következő hónap ugyanazon napjának 24. órájáig. Amennyiben nincs ilyen nap a lejárat hónapjában, akkor a hónap utolsó napjának 24. órájáig.
Éves országos matrica: Érvényes a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig. Az éves e-matrica az érvényességi időtartamon belüli vásárlás esetén a vásárlás időpontjától biztosít úthasználati jogosultságot a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig.
Éves megyei matrica: Területi alapú matrica, egy megye díjköteles úthálózata használható vele, egy járműre több megyei e-matrica is váltható. Hatálya a megye közigazgatási határán túl a megyét követő első csomópontig érvényes. Érvényes a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig
Van lehetőség elővásárlásra. Ekkor a megváltott matricák érvényessége nem a vásárlás pillanatában kezdődik, hanem a következő év január 1-jén 0:00:00-kor. Az érvényesség a rákövetkező év január 31. 24. órájáig tart. Az elővételben megváltott matricák összesen így 13 hónapig érvényesek.
A felek kötelezettségei
Felhasználó kijelenti, hogy teljes terjedelmében elolvasta és elfogadta az oldal által kínált Szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, az adatkezelési információkat és ezen dokumentumok minden pontjával egyetért. A felhasználó kijelenti, hogy szerződéskötési képessége nem korlátozott.A felhasználó felel a vásárlási folyamatban általa megadott adatok – különös tekintettel az e-mail cím, rendszám, matricakategória – helyességéért. A szolgáltató nem felel a vis maior-ból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan: a weboldal használatából, vagy üzemzavarából; az adatok bárki által történő megváltoztatásából, az információtovábbítás késedelméből adódó, vírusok által okozott, szoftverhibából, hardverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő, rendszerhibából adódó károkért. Tilos a szolgáltatást törvénybe ütköző célokra használni, valamint tilos a megvásárolt szolgáltatások továbbértékesítése harmadik személy számára (viszonteladás kizárása). A felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás használata kizárólag a saját felelősségére történik.
A rendelés törlése, módosítása
A megrendelés visszaigazolása után, vagyis a matrica azonosító kibocsájtása után a rendelés már nem törölhető, módosítható. A szolgáltatás nyújtását a szolgáltató a vásárlás létrejöttét követően azonnal megkezdi. Ezért a felhasználót a távollévők között kötött szerződéstől való elállás joga a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint nem illeti meg.
Felek a jelen szerződést határozatlan időtartamra kötik. A felhasználó a szerződést felbonthatja olyan módon, hogy adatainak törlési igényét elküldi az [email protected] e-mail címre arról az email címéről, amelyről rendelését leadta. Az adatkezelő a törlési igény beérkezésétől számított 5 munkanapon belül törli az adatokat. Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben a tudomására jut, hogy a felhasználó törvénybe ütköző célra használja a szolgáltatást. A jelen szerződés rendelkezéseinek módosítását a szolgáltató egyoldalúan is kezdeményezheti. A felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatásnak a módosítás hatálybalépését követő használatával, rendelés leadásával elfogadja a módosított szerződési feltételeket.
Bankkártyás fizetési tájékoztató.
A szolgáltató a bankkártyás fizetési szolgáltatását a Stripe online fizetési megoldása szolgálja ki. A Stripe online fizetési rendszert a
Stripe Payments Europe, Limited
The One Building
1 Grand Canal Street Lower
Dublin 2
Co. Dublin
Ireland
fejleszti és üzemelteti.
Az Stripe honlapján felhasználónak a következő kártyán szereplő adatokat kell megadnia:
• kártyakibocsátó bank neve,
• kártyabirtokos neve,
• kártya száma,
• ellenőrző kód,
• kártya lejárati dátum.
A vásárlással a felhasználó tudomásul veszi, hogy az Utazómagyar.hu Kft. semmilyen kártyaadatot nem lát és nem kezel.
Kényelmi díjak.
Az oldalunkon e-matricák az alábbi bruttó tranzakciós díjak megfizetése mellett vásárolhatóak meg:
Kategória | Napi (1 napos) | Heti (10 napos) | Havi | Éves | Vármegyei éves |
---|---|---|---|---|---|
D1M | 470 Ft | 890 Ft | 1 280 Ft | 2 870 Ft | 1 100 Ft |
D1 | 670 Ft | 890 Ft | 1 280 Ft | 2 870 Ft | 1 100 Ft |
D2 | 780 Ft | 990 Ft | 1 370 Ft | 2 990 Ft | 1 370 Ft |
U | 670 Ft | 890 Ft | 1 280 Ft | 2 870 Ft | 1 100 Ft |
Egyéb rendelkezések
Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük fennálló jogviszonyt érintő kérdésekben csak és kizárólagosan Magyarország vonatkozó jogszabályai mérvadóak, alkalmazandóak. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozottak vonatkozásában a felek között létrejött megállapodás, valamint Magyarország vonatkozó jogszabályai – különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései – az irányadók.