ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK.

Szolgáltató adatai:

Utazómagyar.hu Kft.

Cím: 4032 Debrecen Károli Gáspár utca 33.

Adószám: 32648847-1-09

Cégjegyzékszám: 09-09-036381

Email: [email protected]

Hatályos: 2024.12.05.

Az alábbiakban megfogalmazott általános szerződési feltételek (ÁSZF) irányadóak az utazomagyar.hu weboldalon vásárlást kezdeményező, illetve végrehajtó felhasználó, (továbbiakban "felhasználó") és az utazomagyar.hu weboldalt üzemeltető, a Utazómagyar.hu Kft. (a továbbiakban "szolgáltató") között. A "felhasználó" és a "szolgáltató" együttes megnevezése "felek". Az itt nem szabályozott kérdésekben a szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, továbbá a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések az irányadóak. Az Általános Szerződési Feltételek célja a szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő felhasználó között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza.

A weboldal ( www.utazomagyar.hu ) használatával és megrendelése elküldésével Ön, a Felhasználó kijelenti, hogy teljes terjedelmében elolvasta és elfogadta az oldal által kínált Szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, az adatkezelési információkat és ezen dokumentumok minden pontjával egyetért.

A weboldal ( www.utazomagyar.hu ) fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Fogalmak

Felhasználó: Minden olyan nagykorú természetes vagy jogi személy, valamint   jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy egyéb szervezet, aki a weboldal szolgáltatásait igénybe veszi és vásárlást kezdeményez, hajt végre, elfogadva jelen Általános Szerződési Feltételeket, valamint az adatvédelemben foglaltakat.

Szolgáltató: Aki az utazomagyar.hu weboldal használatának lehetőségét beleértve annak összes szolgáltatását, funkcióját rendelkezésre bocsájtja.

A szolgáltatás tárgya

Az Utazómagyar.hu Kft. a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által megbízott szolgáltató. A szolgáltatás az NMFSZ által értékesített, központosított mobil értékesítésű szolgáltatásokon alapul. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött egyedi szerződés alapján az Utazómagyar.hu Kft. jogosult az autópályamatrica-szolgáltatás értékesítésére. Az utazomagyar.hu weboldalon a Magyarország területén érvényes úthasználati jogosultságot (autópálya matrica, e-matrica) lehet vásárolni.

A szerződés tartalma, létrejötte.

A szolgáltató biztosítja az utazomagyar.hu weboldal összes szolgáltatásának és funkciójának használati lehetőségét a felhasználó részére. Az elektronikus úton történő szerződéskötés szabályai szerint a felek között a szerződés a szolgáltatás igénybevételével jön létre. Az igénybe vett szolgáltatás írásba foglalt szerződéskötésnek minősül, amit a szolgáltató weboldalán rögzít. A felhasználó vásárlásáról megrendelésekor megadott e-mail címére visszaigazoló bizonylatot kap, amely igazolja a vásárlás tényét, időpontját és a vásárlás tárgyát. A szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli azért, ha a felhasználó által megadott adatok hibásak, valótlanok vagy hiányosak. A felhasználó felelősséget vállal azért, hogy bármely adat, melyet a vásárlás során megad, pontos, valós az igazságnak megfelel.

A megrendelés folyamata.

Az utazomagyar.hu weboldalon történő vásárlás regisztráció nélkül történik. A felhasználó a szükséges adatok kiválasztása, a jármű kategória és az e-matrica típusa, illetve a jármű felségjele kiválasztása után a jármű rendszámát adja meg. A tévesztések elkerülése végett a rendszámot kétszer kell megadnia. A felhasználó megadja a megvásárolni kívánt e-matrica érvényességének kezdeti dátumát, illetve a rendeléshez szükséges email címét megadja, ez után ellenőrzi a rendelési adatokat, majd az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztatókban foglaltak elfogadása után „Tovább a fizetéshez” gombra kattint. Ezáltal a felhasználót a Stripe partnerünk biztonságos fizető oldalára irányítjuk. Amennyiben Áfás számlára van szükséges, úgy a a vásárlási folyamatban az "ÁFÁ-s számlát kérek" -et szükséges kiválasztani/kipipálni. A Vásárló kötelessége megadni a számla hatályos jogszabályok szerinti kibocsátásához szükséges összes adatot és információt. Amennyiben a Felhasználó nem kér számlát a fizetési folyamat során, azt a későbbiekben nem áll módunkban pótolni.

A felhasználó a Stripe biztonságos felületén megadja a bankkártyája adatait, majd végrehajtja a fizetést. Ezt követően visszairányítja a felhasználót az utazomagyar.hu weboldalára. A sikeres fizetést követően a szolgáltató a megjelenő oldalon bemutatja a vásárlás részleteit, adatait a sikeres matricavásárlást igazoló matrica sorszámával együtt, illetve visszaigazoló e-mailt is küld a felhasználó által megadott e-mail címre, amely szintén tartalmazza a vásárlás adatait, a matrica sorszámát és a tranzakció azonosítót. A felhasználó a sikeres fizetés megtörténtéről a Stripe részéről is kap egy visszaigazoló e-mailt a fizetés megtörténtéről. Az Utazómagyar.hu Kft. semmilyen kártyaadatot nem lát és nem kezel. A visszaigazoló bizonylatot javasolt az érvényesség utolsó napjától számított 2 évig megőrizni, a felhasználó szükség esetén ezzel tudja igazolni a jogosultságát az autópálya használatára. A visszaigazoló bizonylatot ki is nyomtathatja, de elektronikusan is elegendő megőriznie.

Díjak

Kategória Napi (1 napos) Heti (10 napos) Havi Éves Vármegyei éves
D1M 2 660 Ft 3 310 Ft 5 360 Ft 59 210 Ft 6 890 Ft
D1 5 320 Ft 6 620 Ft 10 710 Ft 59 210 Ft 6 890 Ft
D2 7 560 Ft 9 630 Ft 15 170 Ft 84 040 Ft 13 780 Ft
U 5 320 Ft 6 620 Ft 10 710 Ft 59 210 Ft 6 890 Ft

Érvényességi idő

Az autópálya-matrica vásárlást mindig a díjköteles útszakaszra való felhajtás előtt kell megvásárolni. Ez különösen fontos, hiszen a szabályszegés pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után. Azonban könnyítés, hogy jóhiszemű tévedés esetén a felhajtástól számított 60 perc áll rendelkezésre az e-matrica megvásárlására, lehetőséget ad arra, hogy az úthasználók korrigálják mulasztásukat. Autópálya matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem kapja meg email címére bizonylatát, vagy nem jelenik meg böngészőjében a sikeres vásárlás visszajelzése -különös tekintettel a matrica azonosítója-, úgy kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon. Ha bizonylat nélkül hajt fel a díjköteles autópályára, az ebből eredő esetleges következmények a vásárlót terhelik, cégünk semmiféle felelősséget nem vállal! A megyei matrica kivételével az autópálya matricák időalapúak, azaz az érvényességi időn belül az egész ország díjköteles úthálózata használható velük. A megyei matrica területi alapú is, így annak érvényességi idején belül csak az adott megye úthálózata vehető igénybe.

10 napos (heti) matrica: Érvényes a vásárló által kiválasztott kezdőnapra és további 9 naptári napra, azaz összesen 10 egymást követő naptári napra, a 10. nap 24. órájáig.

Havi matrica: Érvényes a vásárló által kiválasztott kezdő naptól a következő hónap ugyanazon napjának 24. órájáig. Amennyiben nincs ilyen nap a lejárat hónapjában, akkor a hónap utolsó napjának 24. órájáig.

Éves országos matrica: Érvényes a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig. Az éves e-matrica az érvényességi időtartamon belüli vásárlás esetén a vásárlás időpontjától biztosít úthasználati jogosultságot a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig.

Éves megyei matrica: Területi alapú matrica, egy megye díjköteles úthálózata használható vele, egy járműre több megyei e-matrica is váltható. Hatálya a megye közigazgatási határán túl a megyét követő első csomópontig érvényes. Érvényes a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig

Van lehetőség elővásárlásra. Ekkor a megváltott matricák érvényessége nem a vásárlás pillanatában kezdődik, hanem a következő év január 1-jén 0:00:00-kor. Az érvényesség a rákövetkező év január 31. 24. órájáig tart. Az elővételben megváltott matricák összesen így 13 hónapig érvényesek.

A felek kötelezettségei

Felhasználó kijelenti, hogy teljes terjedelmében elolvasta és elfogadta az oldal által kínált Szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, az adatkezelési információkat és ezen dokumentumok minden pontjával egyetért. A felhasználó kijelenti, hogy szerződéskötési képessége nem korlátozott.A felhasználó felel a vásárlási folyamatban általa megadott adatok – különös tekintettel az e-mail cím, rendszám, matricakategória – helyességéért. A szolgáltató nem felel a vis maior-ból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan: a weboldal használatából, vagy üzemzavarából; az adatok bárki által történő megváltoztatásából, az információtovábbítás késedelméből adódó, vírusok által okozott, szoftverhibából, hardverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő, rendszerhibából adódó károkért. Tilos a szolgáltatást törvénybe ütköző célokra használni, valamint tilos a megvásárolt szolgáltatások továbbértékesítése harmadik személy számára (viszonteladás kizárása). A felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás használata kizárólag a saját felelősségére történik.

A rendelés törlése, módosítása

A megrendelés visszaigazolása után, vagyis a matrica azonosító kibocsájtása után a rendelés már nem törölhető, módosítható. A szolgáltatás nyújtását a szolgáltató a vásárlás létrejöttét követően azonnal megkezdi. Ezért a felhasználót a távollévők között kötött szerződéstől való elállás joga a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint nem illeti meg.

Felek a jelen szerződést határozatlan időtartamra kötik. A felhasználó a szerződést felbonthatja olyan módon, hogy adatainak törlési igényét elküldi az [email protected] e-mail címre arról az email címéről, amelyről rendelését leadta. Az adatkezelő a törlési igény beérkezésétől számított 5 munkanapon belül törli az adatokat. Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben a tudomására jut, hogy a felhasználó törvénybe ütköző célra használja a szolgáltatást. A jelen szerződés rendelkezéseinek módosítását a szolgáltató egyoldalúan is kezdeményezheti. A felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatásnak a módosítás hatálybalépését követő használatával, rendelés leadásával elfogadja a módosított szerződési feltételeket.

Bankkártyás fizetési tájékoztató.

A szolgáltató a bankkártyás fizetési szolgáltatását a Stripe online fizetési megoldása szolgálja ki. A Stripe online fizetési rendszert a

Stripe Payments Europe, Limited
The One Building
1 Grand Canal Street Lower
Dublin 2
Co. Dublin
Ireland

fejleszti és üzemelteti.

Az Stripe honlapján felhasználónak a következő kártyán szereplő adatokat kell megadnia:

• kártyakibocsátó bank neve,
• kártyabirtokos neve,
• kártya száma,
• ellenőrző kód,
• kártya lejárati dátum.

A vásárlással a felhasználó tudomásul veszi, hogy az Utazómagyar.hu Kft. semmilyen kártyaadatot nem lát és nem kezel.

Kényelmi díjak.

Az oldalunkon e-matricák az alábbi bruttó tranzakciós díjak megfizetése mellett vásárolhatóak meg:

Kategória Napi (1 napos) Heti (10 napos) Havi Éves Vármegyei éves
D1M 470 Ft 890 Ft 1 280 Ft 2 870 Ft 1 100 Ft
D1 670 Ft 890 Ft 1 280 Ft 2 870 Ft 1 100 Ft
D2 780 Ft 990 Ft 1 370 Ft 2 990 Ft 1 370 Ft
U 670 Ft 890 Ft 1 280 Ft 2 870 Ft 1 100 Ft

Egyéb rendelkezések

Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük fennálló jogviszonyt érintő kérdésekben csak és kizárólagosan Magyarország vonatkozó jogszabályai mérvadóak, alkalmazandóak. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozottak vonatkozásában a felek között létrejött megállapodás, valamint Magyarország vonatkozó jogszabályai – különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései – az irányadók.

Gyakori kérdések
Lehet-e közlekedni az autópályán matrica nélkül?
Nem. Aki érvényes autópálya-matrica nélkül hajthat fel a díjköteles útra, jogosulatlanul használja azt, és pótdíjat kell fizetnie. Ha valaki tévedésből hajtott fel a díjköteles úthálózatra, 60 percig van ideje megvásárolni a matricát. Ha a gépjármű a felhajtást követő 60 perc elteltével sem rendelkezik érvényes jogosultsággal, az pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után.
Mennyi idő alatt kapom meg az autópálya matricát?
Szinte azonnal. A sikeres fizetést követően azonnal elküldjük Önnek autópálya matricáját.
Tévedésből felhajtottam az autópályára, megbüntetnek?
Azok, akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva legfeljebb 60 perc áll rendelkezésükre, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat. Ha tehát időben észreveszi, hogy díjköteles autópályán halad, a legközelebbi pihenőn megállva vagy ha teheti, kérje meg utastársát, hogy vegye meg önnek online, regisztráció nélkül 1 perc alatt oldalunkon. Nagyon fontos, hogy csakis biztonságos helyen álljon meg, semmiképpen sem a leállósávban vagy vezetés közben kézben tartott mobiltelefonnal!
Mi a járműkategóriám?

D1 kategória Forgalmi engedély szerint a "J" mezőben található kód: "M1". Személyautók, legfeljebb 5+2 üléses és legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművek, valamint ezek pótkocsival/utánfutóval alkotott járműszerelvényei tartoznak ide.

D1M motorkerékpár kategória A motorkerékpárok tartoznak ide. A motorkerékpárokra éves országos és éves megyei e-matrica a D1 díjkategóriának megfelelő árakon vásárolható meg.

D2 kategória Valamennyi olyan gépkocsi ide sorolandó, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába és külön jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek. Forgalmi engedély szerint a "J" mezőben található kód lehet "M1", olyan személygépkocsi esetében, amely 7 személy szállításánál többre alkalmas, vagy lehet "N1", tehergépkocsi (legfeljebb 3,5 t össztömegig) esetében.

U kategória A D2 díjkategóriába tartozó járművek vontatmányai tartoznak ide. Forgalmi engedély szerint a "J" mezőben található kód "O1", legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi/utánfutó esetén. A kód lehet "O2" 0,75-3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű pótkocsik/utánfutók esetében. Az U kategóriás matricát a pótkocsi forgalmi rendszámára kell megváltani.

A járműkategóriákat a forgalmi engedélyben található hatósági bejegyzés szerint alakították ki, így ha bizonytalanok vagyunk, elegendő elővenni a forgalmit. Az autópálya matrica kiválasztásához a járműkategória a mérvadó. Ezt a forgalmi engedélyben található. Fontos tudni, hogy az ülések száma nem a járműben látható ülések számát jelenti, hanem a forgalmi engedélyben, a "S.1." rovatban feltüntetett összes ülés számát (vezetővel együtt).

Fel kell ragasztani a matricát a szélvédőre?
Nem. A magyarországi autópályarendszer teljes mértékben elektronikus, ahogy a díjellenőrzés is, tehát a rendszer rendszámleolvasó kamerák segítségével állapítja meg, hogy az adott rendszámra váltottak-e úthasználati jogosultságot. Az e-mailben küldött visszaigazolást ettől függetlenül javasolt az érvényesség végét követően további 3 évig megőrizni.
Hogyan tudok fizetni?
Oldalunkon jelenleg bankkártyával tud fizetni. A fizetést a Stripe online biztonságos rendszere garantálja. Cégünk semmilyen kártyaadatot nem lát és nem kezel.
Mire figyeljek vásárlás után?
A jogosulatlan úthasználat elkerülése érdekében a vásárláskor mindig ellenőrizze az ellenőrző szelvényen a rendszámot, a felségjelet, a díjkategóriát és az érvényességi időt, ezzel számos kellemetlenségtől kímélheti meg magát!
Mi a különbség a megyei és a többi (heti, havi, éves) autópálya matrica között?
Az autópálya matricák időalapúak (a megyei matrica kivételével), azaz az érvényességi időn belül az egész ország díjköteles úthálózata használható velük. A megyei matrica területi alapú is, így annak érvényességi idején belül csak az adott megye úthálózata vehető igénybe. A megyei matrica a D1, D2, U és B2 díjkategóriák esetében vehető igénybe, tehát a motoros D1M kategória kivételt képez. A motorkerékpárokra éves országos és éves megyei e-matrica a D1 díjkategóriának megfelelő árakon vásárolható meg. Egy járműre több megyei e-matrica is vásárolható.
Hogyan kaphatok számlát a vásárlásról?
A vásárlás folyamán pipálja be, az „ÁFÁ-s számlát kérek” rubrikát és töltse ki a szükséges adatokat, rendszerünk pedig a sikeres fizetést követően automatikusan elküldi a számlát a vásárlásró
Mikor vegyem meg az autópálya matricát?
Az autópálya matricát mindig a díjköteles szakaszra való felhajtás előtt kell megvásárolni. Ezt ide kattintva megteheti. Könnyebbséget jelent egy szabály, amely azoknak a jóhiszemű úthasználóknak, akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva legfeljebb 60 percet biztosít, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat. Ha a gépjármű a felhajtást követő 60 perc elteltével sem rendelkezik érvényes jogosultsággal, az pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után.
Mikor érdemes éves országos autópálya matricát vásárolni?
Az éves országos matrica az összes magyarországi fizetős útszakaszon használható korlátozás nélkül. Amennyiben a heti, havi matricatípusokkal és a megyei matricákkal az éves költség meghaladja a 30.000 Ft-ot, akkor érdemes lehet éves országos matricát vásárolni. Éves matricával nem kell többet alternatív útvonalakat keresnie az autózáshoz, illetve garantáltan nem fogják megbüntetni jogosulatlan úthasználat miatt.
Lehet-e a kifizetett e-matricát módosítani vagy törölni?
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban lehetőség van az úthasználati jogosultságok visszavásárlására is, amihez be kell mutatni a gépjármű forgalmi engedélyét, valamint le kell adni a vásárláskor kapott ellenőrző szelvényt vagy be kell mutatni a nyugtázó értesítést. Ha az érvényességi idő már elkezdődött, akkor a visszavásárlás csak abban az esetben lehetséges, ha az adott járműre előbb megvásárolják az érvényességi idő kezdete és a visszavásárlás közötti időszakot lefedő rövidebb idejű jogosultságot. Megyei matrica visszavásárlására az érvényesség megkezdése után már nincs lehetőség így kérjük, figyelmesen adja meg az adatait a vásárláskor. Ha tévesen adta meg valamelyik adatot, akkor a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatán keresztül kezdeményezheti a korrekciót.

Telefonszám: +36 (36) 587-500
E-mail: [email protected]
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyintézői magyar nyelven 0-24 órában, angol nyelven minden nap, német nyelven hétköznap 8-16 óráig fogadják a hívásokat.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati szolgáltatásainak igénybevételéhez és a pótdíjhoz kapcsolódó ügyintézéshez a nem tulajdonosként vagy üzembentartóként eljáró magánszemélyeknek meghatalmazással kell rendelkezniük. A jogi személy nevében eljárók csak cégszerű meghatalmazás birtokában indíthatják az ügyintézést, az aláírásra jogosult személyeknek ehhez aláírási címpéldányra és cégkivonatra (másolatra) is szükségük van. A meghatalmazással kezdeményezett szolgáltatások vagy pótdíjhoz kapcsolódó ügyintézés esetén a meghatalmazott adatainak egyeztetése céljából személyazonosító okmányok bemutatására is szükség van. A szolgáltatások általános forgalmi adót tartalmazó díja egységesen 1470 Ft. Ha az ügyintézés ugyanazon jármű vonatkozásában történik és több, a járműre ugyanazon vásárlási esemény során beszerzett jogosultságot érint, a szolgáltatási díjat kérelmenként csak egyszer kell megfizetni.
Téves rendszám, érvényességi időtartam, téves díjkategória esetén
Ügyfélszolgálatunk az oldalunkon történt vásárlásával kapcsolatban felmerülő kérdésekben tud segíteni.

Autópálya matrica átírása; rendszámcsere; téves díjkategória javítása; kategóriamódosítás; rendszám elírása; jogosultság fennállásának igazolása; kettősvásárlás visszavásárlása; bírságolással kapcsolatos ügyek esetén kérjük, közvetlenül a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatát keresse!

Telefonszám: +36 (36) 587-500
E-mail: [email protected]

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyintézői magyar nyelven 0-24 órában, angol nyelven minden nap, német nyelven hétköznap 8-16 óráig fogadják a hívásokat.
Melyek a díjköteles szakaszok?
A díjmentes és díjköteles szakaszok térképét a következő linkekre kattintva érheti el: fizetős utak - ingyenes utak.
Matrica átírása: mi a teendő jármű adásvétele esetén
Amennyiben a gépjármű tulajdonjogát a tulajdonos átruházza, vagy a jármű használatát lehetővé tevő jogviszony megszűnik (pl. totálkár, lopáskár), lehetséges az úthasználati jogosultság átírása más, azonos díjkategóriába tartozó járműre, erre vonatkozóan ide kattinva találja bővebb leírásunkat.
Elakadt valamiben? Segítünk!